Rum för en digital kakelupplevelse

TLDR; Svenska Kakel har en stark position på den svenska marknaden för kakel och kliniker. De har en bred kundgrupp som spänner över arkitekter, byggföretag, hantverkare och privata konsumenter. Deras webbplats behövde leverera samma genomtänkta upplevelse som den personliga kontakten med Svenska Kakel alltid gjort. Webbplatsen är byggd på CMS:et Expression Engine och integrerad med PIM-systemet Akeneo.

Postad av: Martin Skoog, Strategy Director & hängiven metaltrummis.
Kund: Svenska Kakel   Taggar: webbdesign, expressionengine.
läsning.

Efter gediget förarbete och en kartläggning av de olika kundgruppernas behov blev den nya webbplatsen ett verktyg för både yrkesmänniskor och privatperson i deras sökande efter inspiration, teknisk kunskap och detaljerad produktinfo.

Med hjälp av interaktiva Wireframes testades webbplatsens responsivitet redan i tidigt skede av projektet och sedan hela vägen fram till lansering.

Produktinformationen lagras i Expression Engine för att kunna länkas till inspirationsartiklar men datan hämtas från och editeras i Svenska Kakels PIM Akeneo.

Utveckling sker kontinuerligt enligt en steg-för-steg plan i syfte att öka nyttan av webbplatsen både intern och externt.

En annan sak vi har gjort:
Förmedla upplevelser online
Kund: 4P